Terugblik op onze vakantie

In mijn vorige blog kon je lezen hoe mijn voorbereidingen verliepen voor de vakantie die op de planning stond. Nu zijn we afgelopen vrijdagavond terug gekomen en wil ik jullie dolgraag vertellen hoe die vakantie was.

We zijn 10 dagen naar de Algarve in Portugal geweest. Onze eerste keer in Portugal, dus we waren erg benieuwd wat we konden verwachten. We hadden ons vooraf al aardig ingelezen welke bezienswaardigheden er zijn, dus gewapend met een lange lijst wat we wel wouden zien stapten we in het vliegtuig. Tijdens het vliegen heb ik vaak wel extra last van mijn darmen, dat heeft waarschijnlijk te maken met het verschil in luchtdruk. Gelukkig had ik er op de heenreis niet zo heel veel last van. Eenmaal aangekomen in Portugal stond onze huurauto al klaar en konden we naar ons appartement gaan. Beide waren een beetje brak van het vroege opstaan en hebben we lekker kunnen uitrusten bij het zwembad.

(Praia da Marinha, Algarve)

We hebben veel gezien van de prachtige omgeving en wat leuke plaatsjes bezocht. Eigenlijk hebben we elke dag wat gedaan, wel de ene dag wat rustiger dan de andere. En ik kon ook goed mijn rustmomenten pakken. Ook op vakantie moet ik mijn grenzen blijven bewaken en ik moet zeggen dat dit goed gelukt is! Mede ook dankzij de huurauto die we hadden, hierdoor kan je alles op eigen tempo dingen ondernemen en als ik moe werd konden we terug naar het appartement gaan.

We hebben zelf een boottocht langs de kust gedaan die toch wel ruim 2 uur duurde. Het was een klein bootje dus geen wc aan boord, maar gelukkig had ik ook geen drang om te gaan haha. Tijdens de boottocht ben ik druk bezig geweest met foto’s maken, wat een erg goede afleiding is. Ik heb in die ruim 2 uur meer dan 200 foto’s gemaakt. Oops dat wordt nog wel een klusje om de foto’s uit te zoeken voor het fotoboek.

(Foto’s die ik gemaakt heb tijdens de boottocht)

Gelukkig ging het met mijn darmen de eerste week ook best wel goed. Het weer werkte er ook zeker aan mee. En het ontspannen gevoel. De laatste paar dagen kreeg ik wel iets meer klachten, zoals krampen en vaker naar de wc moeten. Maar dat ligt er toch wel een beetje aan dat ik weer mijn infuus vrijdag moet krijgen. Het eten viel trouwens ook goed met mijn darmen, het veroorzaakte weinig klachten. Natuurlijk hield ik er zelf ook wel rekening mee met wat ik bestelde, maar desondanks dat hebben we beide heerlijk genoten. Gelukkig heb ik geen gebruik hoeven te maken van de noodmedicatie die ik mee had gekregen.

De dagen zijn voorbij gevlogen en voor ik het wist hadden we al onze laatste avond in Portugal. We gingen die avond nog naar een strand toe om foto’s te maken van de zonsondergang, dat vind ik altijd erg mooi. Na de zonsondergang wou Rob nog even schelpen zoeken om mee te nemen naar Nederland. Ik vond dat een geweldig idee. En tijdens het zoeken naar schelpen, ging Rob op zijn knieën en heeft hij mij ten huwelijk gevraagd. En natuurlijk heb ik JA gezegd. Wat een verrassing was dat zeg, maar wel echt een geweldige afsluiter van de vakantie!

Hoi, welkom op Crohn&ik. Ik ben Lisa en ik heb sinds 2013 de ziekte van Crohn. Schrijven is de laatste jaren een passie geworden en dat doe ik graag over alles wat ik mee maak en wat te maken heeft met chronisch ziek zijn. Regelmatig neem ik je mee naar wat mij zoal bezighoudt. Liefs, Lisa

artikelen die jij misschien ook leuk vindt